Godt samarbejde understøttes af Aula

Hvad er Aula?

Aula er vores helt nye kommunikationsplaform!

Medarbejdere og forældre kan bruge Aula til at få overblik over, hvad der sker og skal ske i dagligdagen samt til at kommunikere med hinanden. Aula tilbyder brug af funktioner som:

• Beskeder
  • Opslag
  • Galleri
  • Kalender
  • Registrering af komme-gå-tider, ferie og sygdom

I Skanderborg Kommune bruges den sikre kommunikationsplatform både af skoler og daginstitutioner. Forældre oplever dermed én samlet og gennemgående kommunikationsplatform fra børnene starter i vuggestue/dagpleje til de forlader folkeskolen.

Hvordan bruger vi Aula i vores forældresamarbejde?

I Hørning Dagtilbud suppleres de personlige samtaler, vi har med vores forældre i forbindelse med aflevering og afhentning, af brugen af Aula.

På Aula formidler vi fortællinger, billeder og film, som giver indblik i børnenes dagligdag og baggrunden for vores praksis. Som forælder kan du finde vigtige informationer, skrive og modtage personlige beskeder samt meddele, hvornår dit barn kommer, går, er syg og holder fri/ferie.

Billede af børnehavebørn, der sidder på gulvet og er optaget af at arbejde med Mary Fondens materiale "Fri for mobberi".

Det er også på Aula, vi samler faktuelle oplysninger vedrørende børnene. Vi har derfor brug for, du udfylder og opdaterer din personlige profil med dine kontaktoplysninger og siden med helbredsoplysninger om dit barn.

Som forælder i vores dagtilbud er det vigtig at kunne bruge Aula. Du er altid velkommen til at spørge personalet til råds, hvis du oplever udfordringer på dette punkt.

Hvordan bruger du Aula i praksis?

Er du forælder til et barn i Hørning Dagtilbud, er det væsentligt, at du benytter dig af Aula. I nedenstående vejledninger kan du få mere viden om, hvordan de enkelte Aula-funktioner bruges i praksis.

Forældreguide til at logge på Aula via browser

Forældreguide til at logge på Aula - app

Forældreguide til at besvare ferieanmodning

Forældreguide til redigering af kontaktoplysninger - app

Forældreguide til komme-gå-tider, indmelding af sygdom og fri - app

Forældreguide til at oprette beskeder - app

Forældreguide til at tilpasse notifikationer - app

Forældreguide til at se medier - app

Hvis Aula "driller" og du oplever udfordringer i forbindelse med brugen af platformen, er det vigtigt, du går til personalet på dit barns gruppe. Alle medarbejdere i dagtilbuddet vil hellere end gerne hjælpe og kan gruppens personale ikke umiddelbart løse din udfordring, ved de helt sikkert, hvor de skal søge assistance.