For de fleste børn tager det lidt tid at blive helt trygge i en ny vuggestue, og vi har et pædagogisk fokus på, sammen med forældrene, at skabe den bedste overgang for det enkelte barn. Alle børn er forskellige og reagerer forskelligt, når de starter hos os, men det er vores erfaring, at der i alle tilfælde er meget, vi voksne kan gøre for at hjælpe børnene godt på vej.

Som forældre til et barn, der starter i Lunas, kan I regne med, at:

• vi tager udgangspunkt i jeres barns behov.
  • vi vægter, at jeres barn får ekstra opmærksomhed.
  • vi bestræber os på, at det er de samme voksne, der er sammen med jeres barn i de første dage.

Som forældre kan I hjælpe os godt på vej ved at have en positiv tilgang til alt det nye, og afsætte mindst en uge i forbindelse med opstarten. I vil i denne uge være i Lunas sammen med jeres barn i de første par dage, hvorefter alene-tiden udvides.

Vi er sammen om at tilpasse jeres barns opstart, så vi bedst muligt imødekommer jeres barns behov.

Du kan læse mere om, hvordan det foregår, når et barn skal begynde i Hørning Dagtilbud i dagtilbuddets velkomstfolder under afsnittet "Klar, parat, start". Du kan finde velkomstfolderen her.