Forældresamarbejde

Som forældre og personale i Lunas, er vores fælles mål, at jeres barn skal trives, udvikles, dannes og lære mest muligt. At nå målet kræver blandt andet et rigtig godt forældresamarbejde.

Et godt forældresamarbejde betyder for os:

• Vi vægter den daglige dialog, hvor vi som forældre og personale kan udveksle viden, oplevelser og synspunkter.
  • I fortæller om det, der kan have betydning for, hvordan jeres barn har det og reagerer. Det kan være små ting, som at jeres barn har sovet dårligt eller større hændelser, såsom sygdom i nærmeste familie.
  • Der er plads til at undre og bekymre sig. Hvis der er noget, som undrer eller bekymrer os, vil vi snakke med jer om det, og vi forventer, at I gør det samme. Dette gælder både i forhold til jeres barns udvikling og vores praksis.
  • Vi tilbyder forældresamtaler kontinuerligt og ved behov. Samtalerne skal understøtte, at vi bruger hinandens viden og arbejder i samme retning
  • I hjælper os med at bruge vores personaleressourcer bedst muligt. Dette gør I blandt andet ved at meddele, om I har behov for pasning i ferieperioder, når det efterspørges.
  • I bidrager til at skabe et sundt og inkluderende fællesskab, hvor alle børn kan trives.

Du kan læse mere om vores forståelse af det gode forældresamarbejde, og om hvordan du kan bidrage til, at Lunas børn får en fantastisk og udviklende hverdag, her på dagtilbuddets hjemmeside under menupunkterne "Hvordan forældresamarbejde" og "Sådan kan forældre bidrage".

Forældresamtaler

Vi inviterer til samtaler inden jeres barn starter i Lunas, senest 6 måneder efter jeres barn er begyndt og inden jeres barn skal starte i børnehave. Derudover holder vi samtaler ved behov.

Aula

Som forældre i Lunas er det vigtigt at kunne bruge Aula, da det er den fælles kommunikationsplatform for medarbejdere, forældre og elever i landets dagtilbud og på folkeskoler. På Aula kan I finde vigtige informationer, læse og se film om dagligdagen, skrive og modtage personlige beskeder, samt meddele  hvornår jeres barn kommer, går, er sygt og holder fri/ferie. Det er også her, hvor vi samler faktuelle oplysninger vedrørende jeres barn. Vi har brug for, at I udfylder og opdaterer jeres personlige profiler med kontaktoplysninger, siden med helbredsoplysninger om jeres barn, samt jeres barns ugeskema.

Billede af en voksen, der sammen med en folk vuggestuebørn, er optaget af at studere og snakke med et får.

I kan læse mere om Aula, herunder finde relevante forældrevejledninger, under menupunktet "Kommunikation via Aula". I er også altid velkomne til at spørge personalet til råds, hvis I oplever udfordringer med brugen af Aula.