I Børnehuset Elmehøjen arbejder vi på, at Jeres barn bliver trygt, kommer til at føle sig som en del af et større fællesskaber og danner nære venskaber. Vi inddeler ofte børnene i mindre aktivitetsgrupper. Børnene leger og laver aktiviteter med jævnaldrene, samt på tværs af køn, alder og grupper.

For de fleste børn tager det lidt tid at blive helt trygge i en ny vuggestue/børnehave, og vi har et pædagogisk fokus på, sammen med Jer, at skabe den bedste overgang for Jeres barn.

Alle børn er forskellige og reagerer forskelligt når de starter hos os, men det er vores erfaring, at der i alle tilfælde er meget vi voksne kan gøre for at hjælpe børnene godt på vej. I kan gøre, hvad I kan for at have en positiv tilgang til alt det nye, og vi gør vores bedste for at skabe forudsigelige, trygge og positive rammer for Jeres barn.

Inden Jeres barn starter i Elmehøjen, er vi i dialog med Jer forældre omkring den bedste start for Jeres barn. Ved barnets overgang mellem vores egen vuggestue og børnehave afholder vi et overleveringsmøde med Jer forældre sammen med en pædagog fra vuggestuen og en pædagog fra børnehaven, og vi deltager aktivt i barnets besøg i børnehaven forud for opstart.

Kommer barnet fra dagpleje eller en anden vuggestue modtager vi meget gerne besøg, og vi tilbyder Jer ligeledes et møde såfremt I eller vi har behov for det.

Sammen tilpasser vi ”køreplanen” for jeres barns opstart, så vi bedst muligt imødekommer jeres barns behov.

Digt:

Hav altid tid at svare,
på små ”hvorfor” ”hvordan”,
husk barnet er en nylig kommet,
hertil fra fremmed strand.

Hav altid tid at vise,
dit barn du har det kær,
Husk du er hjørnestenen,
i dagens hele færd.