Opstart i Elgårdsminde

For de fleste børn tager det lidt tid at blive helt trygge i en ny vuggestue eller børnehave, og vi har et pædagogisk fokus på, sammen med Jer, at skabe den bedste overgang for Jeres barn.

Alle børn er forskellige og reagerer forskelligt, når de starter hos os, men det er vores erfaring, at der i alle tilfælde er meget, vi voksne kan gøre for at hjælpe børnene godt på vej. I kan gøre, hvad I kan for at have en positiv tilgang til alt det nye, og vi gør vores bedste for at skabe forudsigelige, trygge og positive rammer for Jeres barn.

Inden Jeres barn starter i Elgårdsminde, er vi i dialog med Jer forældre omkring den bedste start for Jeres barn. Hvis Jeres barn skal begynde i vuggestuen, tilbyder vi, at en pædagog fra barnets kommende gruppe tager på hjemmebesøg hos Jer, og alternativt aftaler vi et møde i institutionen.

Sammen tilpasser vi ”køreplanen” for jeres barns opstart, så vi bedst muligt imødekommer jeres barns behov.

Billede af to drenge, der hjælper hinanden med at lave et puslespil.   Billede af en flok børn, der går på en sti gennem en grøn skov.

Overgange i Elgårdsminde

Ved barnets overgang mellem vores egen vuggestue og børnehave afholder vi et overleveringsmøde med Jer forældre sammen med en pædagog fra vuggestuen og en pædagog fra børnehaven. Vi deltager også aktivt i barnets besøg i børnehaven forud for opstarten.

Kommer barnet fra dagpleje eller en anden vuggestue, modtager vi meget gerne besøg,. Vi tilbyder Jer ligeledes et møde, såfremt I eller vi har behov for det.

Billede af børn, der kravler på en stor træstamme i skoven.   Billede af to børn, der kravler i et net på legepladsen.