Forældresamarbejde

I Sommerbæk ser vi forældresamarbejde som en grundsten, der er med til at sikre børnenes trivsel. Vi vægter en åben dialog, hvor det er tilladt at undre sig højt og vi ser frem til at samarbejde med jer om de ting, jeres barn skal øve sig på.

Som forældre og personale er vores fælles mål, at jeres barn skal trives, udvikles og lære mest muligt. At nå målet kræver bl.a. et rigtig godt forældresamarbejde

For os betyder et godt samarbejde, at:

• vi vægter den daglige dialog, hvor vi i fællesskab som forældre og personale kan udveksle viden, oplevelser og synspunkter.
  • I fortæller os om det, der kan have betydning for, hvordan jeres barn har det og reagerer. Det kan være små ting, som at Jeres barn har sovet dårligt eller større hændelser såsom sygdom i nærmeste familie.
  • der er plads til at undre og bekymre sig. Hvis, der er noget, som undrer eller bekymrer os, vil vi snakke med Jer om det, og vi håber, at I vil gør det samme. Dette gælder både i forhold til Jeres barns udvikling og vores praksis.
  • vi tilbyder forældresamtaler kontinuerligt og ved behov. Samtalerne skal understøtte, at vi bruger hinandens viden og arbejder i samme retning.
  • I hjælper os med at bruge vores personaleresurser bedst muligt. Dette gør I bl.a. ved at meddele, om I har behov for pasning i ferieperioder, når det efterspørges, og ved at skrive komme/gå tider for jeres barn.
  • vi sammen skaber et sundt og inkluderende fællesskab, hvor der er plads til alle børn og voksne og deres forskelligheder.

Du kan læse mere om vores forståelse af det gode forældresamarbejde, og om hvordan du kan bidrage til, at Rosenvængets børn får en fantastisk og udviklende hverdag, her på dagtilbuddets hjemmeside under menupunkterne "Hvordan forældresamarbejde" og "Sådan kan forældre bidrage".

Billede af vuggestuebørn, der vasker hænder.