I Sommerbæk Børnehus arbejder vi på, at Jeres barn bliver trygt, kommer til at føle sig som en del af et større fællesskab og danner nære venskaber. Vi inddeler ofte børnene i mindre aktivitetsgrupper. Børnene leger og laver aktiviteter med jævnaldrene samt på tværs af køn, alder og grupper.

Billede af to vuggestuebørn, der giver hinanden et kram.

For de fleste børn tager det lidt tid at blive helt trygge i en ny vuggestue eller børnehave. Alle børn er forskellige og reagerer forskelligt, når de starter hos os, men det er vores erfaring, at der i alle tilfælde er meget, vi voksne kan gøre for at hjælpe børnene godt på vej.

Du kan læse mere om, hvordan det foregår, når et barn skal begynde i Hørning Dagtilbud i dagtilbuddets velkomstfolder under afsnittet "Klar, parat, start". Du kan finde velkomstfolderen her.

...